Hawthorn ontdekken - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Daniël Nijkamp - WaarBenJij.nu Hawthorn ontdekken - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Daniël Nijkamp - WaarBenJij.nu

Hawthorn ontdekken

Door: Daniël

Blijf op de hoogte en volg Daniël

26 Juli 2014 | Australië, Melbourne

Misschien een beetje kort na het vorige verslag, maar ik heb toch echt alweer veel nieuwe dingen gezien!

Na een koude eerste nacht in Australië maakten de warme douche en ontbijt met m'n nieuwe huisgenoten veel goed. Samen met de Canadees Gautham en Australiër Jonathan wonen we in een gebouw vol met studenten aan Park Street in de wijk Hawthorn, dat iets ten oosten van het centrum ligt (dat ze CBD noemen hier).

Een bijzonder stel is het wel. Niet alleen het leeftijdverschil is bijzonder (Gautham wordt bijna 30 en Jonathan bijna 20), maar ook hun levensstijl is zeker niet saai haha. Ik kom hier misschien om te studeren, maar het was meteen duidelijk dat voor deze twee een feestje zo nu en dan (of vaker) er absoluut bijhoort. Toen ze hoorden dat ik in Oktober hier mijn '21 st' ga vieren, werden de plannen voor het feest dan ook meteen al voorbereid haha.

De rest van de dag heb ik gebruikt om een beetje van de Universiteit en de wijk te ontdekken. De locatie is echt perfect. De universiteitsgebouwen zitten letterlijk om de hoek, waardoor ik direct op de juiste plekken was om m'n studentenpas en officiële inschrijving voor m'n vakken te regelen. Iedereen van de uni die ik sprak was ontzettend aardig en behulpzaam, nog iets waar ze in Nederland soms misschien iets van kunnen leren.

Niet alleen woon ik op loopafstand van de uni, ook de andere faciliteiten zitten super dichtbij. Glenferrie Station (het grote treinstation in de wijk) is zo'n vijf minuten lopen, de eerste de beste supermarkt zo'n 300 meter en de 24uurs McDonals is praktisch mijn buurman haha. Toch was ik eigenlijk van plan om hier lekker te gaan sporten in plaats van 'Super-Size-Me' na te doen, dus was het ook top om te horen dat het zwembad bijvoorbeeld ook aan het einde van de straat zit.

En het blijft maar doorgaan, want Glenferrie Station zit aan Glenferrie road, een van de langste straten van Melbourne met een eindeloze rij aan winkeltjes, restaurantjes en coffeeshops (en dan degene waar ze echt goede koffie serveren met lekkere muziek, niet te verwarren met de Nederlandse versie).

Melbourne is echt een mix van alles, heel bijzonder om te zien. Het ene moment loop je in een straat met gebouwen die rechtstreeks uit een WildWest film lijken te komen en heel Amerikaans aandoen, het volgende moment komen de Aziatische luchtjes je tegemoet vanuit een rij Chinese, Indonesische, Vietnamese en Sushi restaurants en dan passeer je weer een van de hypermoderne glazen gebouwen van de Universiteit of zie je de hoge torens van van het CBD in de verte (wat wel lijkt op een kleine versie van de New York skyline).

De middag was dan ook zo voorbij en toen ik rond etenstijd thuiskwam en zat te bedenken wat ik met het eten zou doen was dat zo opgelost. De kamer zat vol met vrienden van Gautham en Jonathan waardoor ik weer tien nieuwe namen had om te onthouden. Samen met Jonathan (die ik inmiddels 'Uncle Boats' mag noemen) hebben we eten gehaald bij de supermarkt voor mijn eerste Aussie-dinner, en raad eens... De eerste kangaroe die ik in Australië heb gezien was netjes verpakt alsof het Enkco burgers waren en lag even later als een soort broodje hamburger op mijn bord haha. Hoewel het misschien een beetje raar klinkt, was de smaak eigenlijk best wel goed! Deed me denken aan de XXL burgers die Hendrik voor me maakte in Enschede haha.

Jonathan (die ik inmiddels 'Uncle Boats' mag noemen) komt uit Tasmanië, net als de meeste van zijn vrienden, en dus moest ik er die avond direct aangeloven: Tazzie drinking games haha.
The ring of fire kende ik natuurlijk al van mijn huisgenoten van de Zeepegel, maar ik heb er een paar leuke bijgeleerd voor als ik straks terug ben jongens!

Waarom Jonathan, 'Uncle Boats' heet weet ik nog steeds niet. Maar naar mijn mening had hij beter 'Uncle Bennie' kunnen heten, want Ruben Hanevelt, ik heb je Australische alter ego gevonden! Met zijn trotse buikje, Beatles vest en peukje in de hand doet hij me echt aan jou denken haha. Ook heel gezellig dus haha!

Het was in ieder geval tof om al een aantal mensen te leren kennen. Maandag begint mijn introductieweek dus dan zullen er nog wel een hoop nieuwe namen en gezichten bijkomen! Inmiddels zijn we alweer bijna een dag verder en is het weer etenstijd, dus ga ik nu naar 'the local pub' met Jonathan en Gautham om wat te eten.

Het volgende verslag zal wel weer even wat langer gaan duren, het is niet mijn bedoeling om jullie te spammen en ik wil natuurlijk zelf ook niet de hele dag hier achter de computer zitten, maar dan weten jullie een beetje hoe het er hier uitziet!

Foto's volgen nog! Cheers to you all in Holland!

  • 26 Juli 2014 - 11:42

    Brenden:

    Klinkt nu al leuk allemaal, Geniet ervan!

  • 26 Juli 2014 - 20:59

    Gerard Stam:

    wat een belevenis HETTY .veel plezier

  • 29 Juli 2014 - 12:27

    Maikel (HST):

    Geniet ervan Daniel!! Zal je volgen!

  • 29 Juli 2014 - 12:31

    Daniël:

    Ha Maikel, leuk om te horen, ga ik doen!

  • 30 Juli 2014 - 19:54

    Bas (hST):

    Jo Daniel, Heel veel plezier daaro en misschien leer je er ook nog wel wat;)

  • 02 Augustus 2014 - 00:07

    Jenny En Frans:

    Mooi dat je overal dichtbij zit. Lijkt ons supergaaf daar!!!
    Heel veel plezier tijdens je intro. Geniet er van Daniël.

  • 03 Augustus 2014 - 12:03

    Daniël Nijkamp:

    Haha bedankt Bas! Wie weet ;)
    En dankjewel Jenny en Frans, ga ik zeker doen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniël

Voor iedereen die mij nog niet kent. Ik ben Daniël, 20 jaar. 18 jaar lang heb ik in het gezellige dorpje Holten gewoond, waar ik nog steeds graag in het weekend te vinden ben bij familie en vrienden. Voor mijn studie Creative Technology aan de Universiteit Twente ben ik naar Enschede verhuisd waar ik ook twee jaar met veel plezier heb gewoond. Toch is er echter altijd een gedachte in mijn hoofd blijven rondspoken, wat zou er zijn buiten Nederland, buiten Europa? Ik heb altijd van reizen gehouden en een grote interesse voor andere landen, talen en culturen gehad. Dus toen ik de kans kreeg om als onderdeel van m'n studie in Nederland een half jaar in het buitenland te gaan studeren was de keuze snel gemaakt. De voorbereiding duurde een stuk langer, maar nu is het dan echt zover. Ik heb dit account aangemaakt vanuit mijn nieuwe kamer in Melbourne, waar ik vier maanden business vakken studeer aan Swinburne University of Technology om vervolgens twee maanden rond te reizen en de rest van Australië te ontdekken. Omdat ik weet dat een aantal mensen het leuk vinden om me te volgen en om voor m'n gevoel toch wat ervaringen te kunnen delen, zal ik dit blog het komende half jaar gebruiken om mijn verhaal te doen. Cheers mate! Groetjes vanuit Down Under!

Actief sinds 26 Juli 2014
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 5180

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 21 Januari 2015

Studeren en backpacken Down Under!

Landen bezocht: